10 marketingových příležitostí ke zvážení při prodeji autodílů na internetu

  1. Využívejte e-mailu pro specifické kampaně

E-mailové kampaně jsou stále jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit zákazníky a zůstat v povědomí. Tvořte e-mailové bulletiny, rozesílejte speciální nabídky, připravujte další typy e-mailů, abyste zákazníky informovali o svých produktech a službách. Potřebují se dozvědět o tom, co prodáváte.

2. Využívejte potenciálu sociálních sítí

Platformy sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter, Instagram, YouTube aj., jsou skvělými nástroji pro komunikaci se zákazníky. Vytvářejte takový obsah, který přitáhne pozornost a povzbudí lidi, aby sledovali vaši stránku nebo profil. Nedělejte to ale primárně kvůli likům samotným. Mějte na paměti, že potřebujete v první řadě prodat služby a zboží, ne být oblíbený.

3. Nabídněte věrnostní programy

Věrnostní programy jsou tradičním a účinným způsobem, jak odměnit věrné zákazníky a povzbudit je, aby u vás nakupovali i v budoucnu. V prodeji autodílů je tento zvyk zakořeněn tak silně, že automechanik ještě ani neodpoví na pozdrav, a už bude chtít vědět, jakou slevu dostane. Zvažte tedy nabídku slev nebo jiných pobídek za opakované nákupy nebo doporučení vašeho obchodu od stávajících zákazníků.

4. Investujte do retargetingových reklam, ale s rozumem

Retargetingové reklamy mohou být skvělým způsobem, jak oslovit ty, kteří již projevili zájem o vaše produkty nebo služby, ale ještě nenakoupili. Mohou být ale také dírou na vaše peníze, na jejímž dně žádný zlatý poklad neleží. Retargeting není samospásný.

5. Přistupujte k zákanzíkům personalizovaně

Každý zákazník je specifický – má své oblíbené značky, dělá specifickou odbornou práci, očekává jiný přístup. Personalizovaná doporučení na základě chování zákazníků jsou tak dalším skvělým způsobem, jak zajistit, aby nakupující na vašich stránkách rychle a snadno našli to, co hledají.

6. Udělejte soutěž, rozdávejte dárky

Kdo by něchtěl něco vyhrát nebo dostat, že jo. Lidé skrze takový vstřícný krok mavazují kontakt s vaší značkou. Můžete tak oslovit spoustu nových potenciálních zákazníků, kteří později u vás peníze utratí.

7. Zkuste na to jít přes influencery

Influencer marketing je oblíbenou formou marketingu. Ne vždy v autodílech funguje, ale když to bude dávat smysl, může to být zajímavým novým způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky. Najděte takové, kteří mají mezi potenciální cílovou skupinou rozumnou sledovanost, a spolupracujte s nimi na obsahu souvisejícím s vašimi produkty nebo službami.

8 . Zaměřte se na optimalizaci rychlosti a zobrazení stránek na mobilu

Čas jsou peníze, v tomto případě doslova. Optimalizace pro mobilní zařízení je v dnešní době nezbytná, i autodíly se již nakupují přes telefon. Rychlost načítání obrázků, zobrazení stránek na mobilu i nešťastně zvolená navigace ke košíku může mít vliv na výkon celé firmy.

9 . Vytvářejte obsah generovaný uživateli

Chtějte po zákaznících, aby sdíleli své recenze a videa toho, co od vás nakoupili.

10 . Pravidelně analyzujte data

Měřte výkonnost e-shopu a vycházejte z analýz dat. Výsledky popisující to, jak e-shop ne/funguje, jsou pokladem. Prozrazují, které strategie fungují nejlépe a ve kterých je třeba zlepšit.